Followers

Sunday, October 10, 2010

Jom Baca Kisah Aku


Dulu lain… sekarang dah lain…
Dulu bujang… sekarang…Pon Bujang Lagi
[Ooops.. sedikit intro dari lagu SM Salim - Dulu Lain, Sekarang Dah Lain]

Assalamualaikum.....
Bila usia dah mencecah 19 tahun ni, mula la terfikir, apa yang dulu tak dapat, 
sekarang dah dapat. Apa yang dulu lain, sekarang betul2 dah jadi lain.
Dulu tak Pandai Guna Facebook, Sekarang Ermmm Budak Pon Dah Pandai Guna Facebook,
Nie Kan Kita Yang Dah Tue...Dekat Toilet Pon Jadi On Facebook Ape Nak Jadi Si fekri 
Nie..Sekarang Aku Cuba Untuk Berjinak Jinak Mengguna BLog Plak...
Sowy Kalau Ayat Aku Nie Tak Sehebat Blog Korang,Aku Tak Pandai Sangat Nak 
M'ayat2..Aku Budak Baru Nak Belajar, kalau Ade Yang Salah Tolong Tunjukkan..:))
Entri Yang  Aku Cipta ini lebih kepada perbincangan mengenai peristiwa, perkara 
yang berevolusi dengan ketara dalam kehidupan kita seharian..
    
Dulu Orang Buat Rumah Batu, Dianggap Kaya, Sekarang?
Rumah Kucing Pon Dah Ade Diperbuat Dari Batu...

Aku berasal dari Melaka, membesar di sana sejak Aku Dalam Perot Mak Aku Lagi 
iaitu Pn Rokiah,"Promote Sikit Nama Mak Aku " Dulu, di kawasan2 perkampungan 
seperti Kampung Aku ni, memang kebanyakan rumah papan. Sume lebih kurang sama je 
pattern nye. Memang sukar la nak lihat rumah2 batu ni. Kalau ada banyak pun, 
Sebelah Rumah Aku,Sekolah Cina....Huhu. Itu sebab dulu harga simen mahal, papan 
murah...



Tapi sekarang? Harga papan lagi mahal dari simen! 
Hurm, tak dapat bayangkan, reban ayam Dekat Rumah Aku lepas ni guna simen ngan 
bata. (???)


Mengejar Dunia Cita-cita...



Pernah, masa Aku Budak2 Higusan Dulu,bercita2 nak jadi Polis. Memang minat 
sungguh Nak Jadi Polis Lagi2 Tengok Cerita Gerak Khas..Perhh Rase Kalau Dapat 
Pegang Pistol to.. Nahas Sape Yang Suka Sakat Aku Dekat Sokolah..huhuh...'"Acah 
jew"Tak Baek Berdendam, Tak Dapat Ape Pon..Kalau Berdendam..


Tapi Dulu Cita2 Aku Kenangan Tggal Kenangan....Sekarang Aku Dah Beralih 
Cita-cita Dalam Bidang Pelukis Pelan SeniBina..huhuhu
Sesape Yang Nak  Aku Designkan Rumah Kucing, Ayam kew Aku Boleh Tolong 
Buatkan..No Problem :P



Mudah Mudahan Inpian Aku Tercpai Nak Jdi Seorang Pelukis Pelan Yang 
Berjaya...''Bukan Rumah Kucing" Sedikit Sebayak Dapat Bantu FAmily Aku..
Inyallah Aku Akan Jadi Anak Yang Terbaek Dari Ladang...

Bila Aku renungkan semula, seharus2nya kita bersyukur dengan apa yang kita ada 
sekarang. Mungkin kurang baik bagi kita buat masa ini,..tapi Dengan Usaha gigih 
Kita Pasti Inpian Dan Cita2 Akan Tercapai..Walau pon Ribut 
Taufan,Banjir,Hujan,Tsunami Aku Sanggup Redahi...."Sapa Buat Aku 
Dapat",..huhuhu......

Dulu lain, sekarang lain.
Pandanglah ke hadapan..jangan pandang belakang

21 comments:

::cikjuju::◕‿◕ said...

hoyeah !!!jom berblogging!!sgt syok!!

Amir Naufal said...

terbaiklah..tahniah dah ada blog..
ayat ko best..mcm da lme ada blog kan..
bgus2..teruskan perjalanan..ehhe

Fiq Fikri said...

::cikjuju::◕‿◕ :jum..jum...meh Gamai2 follow aku...

Nafisah said...

Salam,
Fiq..dah boleh komen..huhu..ok..satu permulaan entri yang best..sempoi jer ayat nyer..aku tunggu entri seterusnya..teruskan berblogging..=)

zai d' iera said...

hallooo.. aq sdah jmpa itu cmnt,ahaha..
sedh aq bce citer ngko.. melalak aq tdy auw..

Amir Naufal said...

Kan ak cakap..
ko ada bakat fiq dlm menulis..
hasilnya..semua pembaca puas hati dgn tulisan ko..
tulis mggunakan hati ok..:)

moon said...

terbaek wok.!!!!!!! sadis siut citer ko.......wat ever....most important lpas ni ko kena ajar akk buat blog yer

Fiq Fikri said...

Makaseh guys...

Anonymous said...

congrat da wat blog...
mmang de bkat nk jd pnulis ne hehe
pe2 un good luck yup... :)

nabilahgreen said...

congrat da wat blog...
mmang de bkat nk jd pnulis ne hehe
pe2 un good luck yup...:)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

congrate dh de blog..nice blog ni..

Fiq Fikri said...

makaseh..makasehhh sangat2

zai d' iera said...

wah!! rmai owg komen seyh..

Anonymous said...

hahahaha,..... best2.... melaka maju!!!! ko pun dah makin maju.... dulu mmg lain skrg lg lain... cinta pun dah ada erkk.. hihihi..
go go and go.. yerk!!!....

Hairul+Azizi said...

yeayyy !! melaka maju !!

Libragurlz said...

Best2.. (n_n)
entry yg simple dan menarik..
keep it up ya.. :)
I think u have a gift !

edogawa_conan said...

oi laki geek tu ape weyh?

nOrLe u'ulL said...

sweet nyer tahi lalat awk.. same lhh kite.. :)

SyafiQ aHaDin said...

Wah! Ini ek post 1st kau? Macam dah berpengalaman dah. Ok2! Pasni aku baca sampai entri paling latest kau. Hehe! Sambil komen. Pergh! Akulah juara komen nanti bila dah sampai komen paling last.

cik eka said...

wahh ni ni la 1st entry ye
hihi

Edy Fee said...

all the best bro.hehe kalau tak dpt jd pelukis plan.jd model ok gak.ehhe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...