Followers

Monday, June 27, 2011

Toturial Strawberry Cokelat cerit~





hye malam ni abg baru sempat nak mengajar adik2 makcik kat umah tu 
cara2 nk buat strawberry cokelat...
ikut step2 kat bawah ni ye..abg yg buat sendiri
ko mampu??




Step 1 : Beli strawberry kat mydin atau bagi yang mampu gi Je CHingland

Step 2 : Beli cokelat Masak Rm5

Step 3 : Pastu balik rumah tido kejap"cari ilham"

Step 4 : Pergi dapur sediakan bahan2 tadi

Step 5 : Masakan cokelat yang kite beli tadi"biarkan sampai cair"

Step 6 : Keluarkan strawberry dari peti sejuk "letak dlam pinggan Vantage"

Step 7 : Taburkan cairan cokelat tadi ke atas straberry td

Step 8 :Hidang kepada keluarga"atau sapa2 pun"

Step 9 : Kalau selera boleh makan~


22 comments:

zOeY zAu YaH said...

kalau step no.4 tu nenek ikut pakai hanguih lena sampai malam..x jadi lah stobery cekelat ala checf fifi tuh..haha

Fiq Fikri said...

fifi xkesah hahaha..masak ikut suke jew..asalkan sedap hahaha

A M E ! said...

wheres step 3 ? :O

Aman Ibrahim said...

a'ah, mana step 3..

Fiq Fikri said...

step 3 die sembunyi la..sory2

bru betul tu..:D

AfiekJibril said...

ya allah...bgs gile tutorial ni..tp takut aku ikut sume step ni nanti jadi benda lain pulak..haha..
step 10:kalo tak selera tong smph tmptnye...

AfiekJibril said...
This comment has been removed by the author.
Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

makan stoberi kat cmeron lg sedap laaa pokcik fiq!!!hheheheh...

cahayabintang said...

haha,step 3 memang lah blog ni je yg ada. ;)

syashafie said...

ni step org bujang nih.hahaha XD

hidayahjamal said...

senang sgt..haha, aslkan bahan mesti ada..dlu jual strawberi coklat rm3-4 dua btg..hihi

jackieKOH said...

adoahaii..ad step yg simple x? ne complicated sgt.. ahha

Fiq Fikri said...

hidayahjamal:skung dah mahal...stu batg rm2 cekik darah ahahh

Fiq Fikri said...

jackieKOH:ekkkk ni la paling mudah nenek aku gune toturial ni nk masak

ღ p!nk veLvet ღ said...

terliur kemain tgk stoberi tuh ... mau pegi cameron lah ini minggu, ahaks~~

aqmalazmi said...

perlu kew ade step 3 untuk buat stoberi cokelat nie?? HAHAAHHAHA

Atiqah Wadiah said...

dh lar lapaq..baca plak entry ni ada strowberi ceklet..meleleh air liur..

[sutera kasih] said...

perghhh senang gilerr buat..nnti nk try lah hehe

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

strawberry chocolate...pebret fifiey tu..sedapnya :))

NuSaNa NoSa 91 said...

aaaaaaa~ lapar plak tetibe..

tp, buah strawbeery tu bleh gak nk tukar ngan buah lain kn?? ^_^

fadhdeela said...

strawberry cameron besst!! besar2! sedapnyer strawberry coklat

Singgah sini: Selipartoilet!

Marou Apple Hijau said...

sekali terliur la pulak..


My recent post : Coolkan Blog Dengan CoolBlog

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...