Followers

Saturday, August 20, 2011

Kuih Moden VS Kuih Tradisional




Salam ramadhan semua pembaca2 setia abg long
abg long la plak kan..bulan puasa ni banyak dugaan yang lalui,ade yang lalui dengan tabah
ade yang baru setengah jalan sudah mengalah,

bangun fikri benda dah berlaku dan pun berlalu
jangan dikenang lagi...


Sudarrr...
hari ni pokcik nak citer pasal kuih raya

raya dah dekat kuih raya beli ke buat buat??

mesti antara ramai2 mesti ade yang beli,malaz nak buat kan??
yela mungkin sebok dengan bekerja,uruskan anak2 lagi
tak akan nak harapkan suami  kacak lagi bergaya yang buat kan

botak kepala la kalau suami yang buat~

ad jugak ambil peluang ni buat buat kuih untuk jual,nak cari duit raya lebih 
katakan,..
tak apa asal kan dorang ni ade usaha nak mencari rezeki yang halal...

KUIH TRADISIONAL


Kuih bahulu bukan kuih bulu bulu,mak aku suke makan cicah sama teh
satu hari boleh habis..


Putu kacang bukan kutu kutu atau duit kutu,kuih ni Fav aku memang sedap giler


Kuih Batang buruk,dan bukan batang baru atau sama waktu dengannye

KUIH MODEN


ni Kuih Tat gulung telah dimoden kan dari tat tardisional

  


Almond Choc Chip


Biskut Perahu,unik dan menarik.cuba bayangkan kuih ni kite boleh naik


 Wahhh merah kau.kuih kesukaan ramai,Conflake!!!
rumah aku wajib kene buat tiap2 tahun,akak yang buat kan...rajin kan.~
puji sikit...

 Jadi mana pilihan anda semua??
tiada yang lama tiada yang baru,kuih kuih kuih~

Selamat Hari raya!!! 

Singgah kuih Raya Sedap nk tempah kuih raya sila PM berliau
yang pasti den nak kuih raya free tahun ni..:)

20 comments:

'mitchie' yusoff said...

kuih putu xpenah mkn ...

cik hati said...

kuih simpul kasih pn sdap..

Rtp Farra Arisha said...

those are my favourite!! hahaha..

Rtp Farra Arisha said...

anyways, coomell je kan anak kecil tuu!! who's her??

ღ p!nk veLvet ღ said...

ehhh! rindu laks nak mkn kuih putu ... dah lame x jumpe *tsk tsk*

puteri eima said...

sedpnyer.. kuih putu kcg 2... lame dh x makan.. skrg ney sukar nak cri kuih 2 dh...

luqman zakaria said...

tak kesah la moden ke tradisional..yang penting semuanya sedap sedap!!x sabr nak sambut syawal nih..

budak.bandung.laici said...

semua sedap..
yang penting kalu tak wujud biskut traditional, tak wujud biskut moden..

ms. jana said...

mana sedap sental je..janji mkan..haha...^_^

Fiq Fikri said...

'mitchie' yusoff:cer try cri kalau rase sekali mesti nklagi :)

Fiq Fikri said...

cik hati:kuih ape tu??ahhaha~

Fiq Fikri said...

Rtp Farra Arisha:ehehh comel kn my kazen punye anak :)

Fiq Fikri said...

ღ p!nk veLvet :) kene rajin buat brulei dpt mkn huhuhu~!

Fiq Fikri said...

puteri eima:yesss mmg sedap..tpi mmg ssh nk cri skung..

Fiq Fikri said...

luqman zakaria:ahahha semua ko bedal ye...:)

Fiq Fikri said...

budak.bandung.laici:yess betu betull tak ada yg lama tak ade yg bru ahahahha~

Fiq Fikri said...

ms. jana:ahhha sama jugak mne yg sedap mkn tak pandagng kiri kanan hahah~

Finaz Jaafar said...

kte ske tart nenas !!! oh ye, kuih tradisional mcm kuih bangkir, semprit pun superb woo~

cik hati said...

ala...kuih simpul kasih...dia balut ngan kulit popia n da isi srunding

Syafiqa said...

Alamak, lapar la pulak, haaaa macam mana nie :P btw tak sangak suka kuih raya yang tradisional :D good2, sbb skrg nie, ramai la pulak suka kuih raya yg baru2, yg banyak colour2. Tp sy semua sukeee :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...