Followers

Friday, August 26, 2011

Tag Raya




Salam hari jumaat reader,
hari ni aku telah ditag oleh Cik Juju AKA Jojol,nama tag tu Tag Raya

jangan lupa plak,
singgah la blog Cik Juju ni,Sepupu saya ok budak takut buah buahan :)

jadi aku terpaksa jawap soalan yang diberi oleh cik juju ni
harap2 tak susah la macam nak amik SPM


Baju raya untuk tahun ini bertemakan warna ?
warne merah maroon cam tu,senang citer warne cili kering :)

Lokasi pertama anda kunjungi untuk beraya ?
Rumah nenek jauh nun dibelakang umah aku je,lepas tu gi umah pak andak
comfirm dapat ampau kan cik juju :)

Makanan kegemaran anda di pagi raya ?
Rendang ketupat la,comfirm berak menabur2 pagi raya

Lagu raya yang paling menyentuh hati ?
Lagu ni paling sedih Jalil Hamid,"Bila sebut pasar raya org ingat hari blah blah

Berapa rumah anda akan kunjung pada hari raya pertama ?
ade la dalam 5 bijik kot

Berapa pasang baju raya anda ada ?
sepasang je,campur tahun lepas punye 2pasang la

Adakah anda seorang perantau ?
Perantau?aku nak merantau mana??aku anak teruna ok duduk dalam bilik adab labtop


Di pagi raya,part mana anda paling sedih ?
Sedih?part yang paling sedih bila orang datang raya tak hulur ampau dekat aku
rase macam dah tua sangat :D

Menu pagi raya di rumah anda ?
minum Air shadow,rendang,ketupat cam2 lagi


Kampung ibu/ayah anda Raya tahun ini anda akan balik ?
Owhhh jangan risau tiap2 tahun aku tak lari mana2 ade je umah,umah mak bapak pokcik melaka
umah mak pokcik sejegkal je kentut pun dengar


Jadi aku nak tag ramai orang ni 5 orang sahaja aku nak tag,kalau yang aku tak tag pun boleh join sila sila kan...










Peringatan: Barang siapa datang umah saya sila bawak amapu. guraw2 saja
kalau datang umah aku bawak la senyuman anda baru la ceria

19 comments:

[k]o{q}i[n] said...

senang la kalo dok dekat je ngan kaum kerabat... mesti meriah...huhuhu

farhana yusoff said...

selamat hari raya^_^

ღ p!nk veLvet ღ said...

sentap sbb x tag kite :(

ahaks~~

camat ari raye fiq ... bb raye dah beli? :p

Rtp Farra Arisha said...

jawapan yg ikhlas dari hati kah itu? hehehe..

rendang, ketupat are the best food on raya!! love to eat those ;)

::cikjuju::◕‿◕ said...

harapan la nak dpt duit raya...konpom2 aku yg jaga duit raya...muahaha...ko la yg kene bg aku...tak kire2..nak jugak!!:P

::cikjuju::◕‿◕ said...

owh jap..wey aku bukan takot buah la...buah je takot ngan aku dol...haizz

zOeY zAu YaH said...

yeaa nk buat..tq pokcik..

IMANSHAH said...

Sebelas bulan kita kejar dunia,
Kita turuti nafsu angkara.
Sebulan penuh kita berpuasa,
Kita bakar segala dosa.
Sebelas bulan kita sebar dengki dan prasangka,
Sebulan penuh kita tebar kasih sayang sesama.
Dua belas bulan kita berinteraksi penuh salah dan khilaf,
Di Hari suci nan fitri ini, Kita cuci hati, Kita buka pintu maaf.
Selamat Hari Raya Idul Fitri, mohon maaf Zahir dan batin...

Imanshah, Ipoh-Tumpat, 26 Ramadhan 1432 H

Aiman Ariffin said...

yahuuuuuuuu we have the same kaler baju raya! haha

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

yeayyy kne TAG *konn excited laaa

*selamat hari raya yee POKCIK....

Fiq Fikri said...

[k]o{q}i[n]:yyuppp dekat2 jew raya meriah la..:D

Fiq Fikri said...

farhana yusoff:selamat hari raya jugak :)

Fiq Fikri said...

ღ p!nk veLvet ღ:xmau sedih2 ok :D
BB biarlah rahsia ahahhah

Fiq Fikri said...

Rtp Farra Arisha:yuppp ikhlas dri hati ahahaha...yes ketupat sama rendang fav :D

Fiq Fikri said...

::cikjuju::◕‿◕:yes aku tidak perduli aku nak ampau!!.

Fiq Fikri said...

zOeY zAu YaH:nenek buat jgn tak buat ok :d

Fiq Fikri said...

IMANSHAH :selamta hari raya jugak :D

Fiq Fikri said...

Aiman Ariffin:ehehhe sedodon la kite kn..meriah ko jah

Fiq Fikri said...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A):ahahhaha kuang asam la ko baba pui :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...