Followers

Tuesday, September 27, 2011

Susah-susah Dahulu,Senang-senang Kemudian



Apakah tajuk entry ni,sangat pelik!!tak pelik bagi yang pernah lalui
hari ni entry pendek je,tak nak bagi panjang2 nanti tak ada orang nak baca!

-Susah2 Dahulu senang2 kemudian??

-Ada yang pernah rasa susah?ada yang tak pernah rasa susah?

-ada yang rasa sekarang sudah senang?dan terlalu senang?

apabila orang sudah senang! mula la angkat dada berlagak tak tentu pasal "konon kaya"!!
bukan semua! hanya yang tak ada hati je~

-kesenangan yang kita dapat tu Allah yang bagi,kita patut bersyukur

-kalau allah dah tarik balik kesenangan yang kita dapat macam mana?
nak menangis mintak balik?


dan aku nak cakap dekat diri aku sendiri jugak yang terlalu,banyak songgeh
memang perlu ye cakap pada diri sendiri.(Wajib)

-Jangan pernah sesekali Menghina Kaum Islam Kita,

biar la kita susah2 dahulu,hina macam pun kita,kita perlu bersyukur dengan apa yang ada
kalau yang dah senang tu,tak sedau diri lagi 
pergi jahanam oppsss terkasar plak~

mungkin belum ada rezeki hari ni allah nak bagi kesenangan
yang sangat senang kepada kita,Berusaha dan berusaha dan berdoa.....


12 comments:

princess nabila said...

double like..^_^
kite kene pesan kat diri sendiri sbb org lain tak kan dgr cakap kita..kan..

Zam Ijam said...

urm betol3 *gaya upinipin .
tepok dada tanye iman kan abg Fiq ? ^^

Syafiq said...

super like!!

hehe.

share sumthing... kalau kita nak sentiasa atau terus berada di top...
sentiasa berasa diri berada di bawah. oleh itu(ceh!ayat SPM) kita akan sentiasa ingin membaiki diri kita.

dan....dont take anything granted kalau dapat apa2. kan2.

ari ni post fiq macam post seorang ustat. haha!

nice.

::FAIZ FARISH:: said...

tq follow blog saya

Rtp Farra Arisha said...

inti pentingnya adalah bersyukur sentiasa dan menghargai/mensyukuri setiap nikmat yg kita perolehi kerna buka senang untuk mendapatkan yg kita mau..harus berusaha lebih untuk mendapatkan semuanya.
LIKE this entry!

Cik Ila said...

kene selalu ingat Tuhan baru Tuhan igt kita.. ;)

DfyStrawbery said...

betul :)
kite kene lah bersyukur dengan pemberiannNYA, tapi jangan la kite malas, nak rezeki turun dari langit, mane bulee, en? ingatkan pada diri DS jugak!

farihamuhamad said...

'sedau' memang melakau sjati la...!!
hahaha...

farihamuhamad said...

'sedau' memang melakau sjati la...!!
hahaha...

zizidiazora said...

satu lagi yang kita tidak boleh lupa ialah kehadiran qada dan qadar iaitu dua ketentuan dari Allah. macamana usaha sekalipun kalu tidak kerana Allah tidak bermakna apa-apa. harus ingan ganjaran Allah adalah sebuah keberkatan yang jangan diabaikan. macamana besar ganjaran dan kenikmatan yang Allah beri tapi tanpa keberkatan tidak membawa erti apa-apa. Kemiskinan dan kesenangan yang diperolehi adalah ketentuan dari Allah dan setiap satu darinya adalah mengandungi hikmah.

DanieL AdiE said...

Apa sahaja yang kita lakukan, apa sahaja yang Allah kurniakan pada kita tak kira samada kurniaan atau ujian, semuanya harus kita syukuri...

rozeeta rashid said...

usaha, doa n tawakal. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...