Followers

Sunday, September 11, 2011

Toturial Mengenali Cinta




Santapan Nurani

Toturial Mengenali cinta
ada sapa tak yang sedang single,atau keseorang yang tiada pasangan hidup??
mesti ramai yang masih single"aku single nak"??

ruangan kotak hidup aku banyak, boleh masuk berapa banyak
no pun~

ada yang bercitan sekejap saja,3bulan bercinta lepas tu putus kan ikatan yang terjalin"cehh ayat"ada yang bercinta ala2 beruk gitu
cinta suka suki,dan sebagainya

jadi 1st aku nak bagi toturial mengenali pasangan hidup yang kekal abadi "cap adabi"
toturial ni bagi pandangan dari aku la,
pengalaman katakan pui~

santapan nurani

1.Mencari pasangan dalam facebook atau pun di tepi jalan

2.Ajak berjumpa,mengenali antara satu sama lain,"kalau dah jumpa jangan buat 
benda lain plak"

3.kalau dah mengenali hati masing2 ajak bercinta,bukan kerana nafsu
atau pun sebagainya bercinta dengan seikhlas hati yang nurani

4.Bergaduh?mungkin akan bergaduh disebab kan cemburu ayam buta
cemburu disebabkan?(CONTOH: pasangan tersebut layan orang lain walaupun sebagai kawan)

5.Setiap pasangan perlu mengalah apabila berlakunye pergaduhan
kalau 2dua dah ego nampaknya putus jari

santapan nurani

6.Mengasihi antara satu sama lain,ibu bapa jangan lupa dikasihi jugak~

7.Pasangan tak perlu meng'kong antara
pasangan,nanti jadi la perkara seperti bunuh diri,lompat bangunan,lompat jauh 
tension katakan...

8.Sentiasa setia dengan pasangan,jangan nak puaskan nafsu
mencari cinta yang lain"tak patut tak patut"

9.ok sudah penat ini saja aku dapat kongsikan bersama,setiap orang ada pendapat
yang berbeza2 mengenali cinta yang sejati bukannye mudah
cehhh jiwang siot aku!!

:'Senang cerita,dah kahwin baru bercinta ok cantekkk!!!

22 comments:

Syahryl said...

Cantek!! dh berkahwin bru bercinta

miss m said...

ermmm!!! cinta pas kawen la bgus agaknya

nuruhuda_329 said...

nak no fon sekali ngan alamat umah boley? hahahahhahaha =P

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

woooo..cm pakar CINTUN laaa...

aqmalazmi said...

haha pun boleh

Rtp Farra Arisha said...

love, loves, loving and to be loved?? ahahaha..i know nothing about love ;)

nuruashia ♥ said...

agree ^__^
*bercinta lepas kawen mmg terbaik. :)

syiqah shahar said...

dah tahu cara boleh la bercinta sekarang??? hihii

Fiq Fikri said...

Syahryl:ye mmg ctik cadagang itu hahahh~

Fiq Fikri said...

miss m:fiq pun rasa lepas kahwin lagi bgus :D

Fiq Fikri said...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A):ahahah abab pokcik pakar taw..:D

Fiq Fikri said...

aqmalazmi: P

Fiq Fikri said...

Rtp Farra Arisha:hahahaha alololo mehe2 bercinta sama saya :Dsaya ajr

Fiq Fikri said...

nuruashia ♥:eheheh mmg terbaik syg oiii~

Fiq Fikri said...

syiqah shahar :ahahha yes thu thu nnt boleh bercinta~

Lelaki Ini said...

errr..
jiwangnya!

yunZ said...

aku xnak bercinta..nak kawennnnnnnn..haha

Edy Fee said...

gambar atas skali tu palin smart giler

zOeY zAu YaH said...

nak kawen haha

empty life of me said...

bercinta lepas kawen lagi best... =D

therylisa nurula'in said...

TERBAIK,,,,,, ^_^

Edy Fee said...

mmg terbaik la pic2 shoot ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...