Followers

Friday, October 28, 2011

Mulut Puaka Dan Mulut Longkang Yang Berbau Busuk!!



Salam!! hye reader
 selamat hari jumaat dan selamat hari raya deepavali.

hari ni aku nak berkongsi sikit story morry ni jum layan...

ada tak, yang pernah lalui saat2 kita dihina dan orang mengata kita
di belakang tabir...???
.
.
.

yang aku mampu diam je la..
tak akan aku nak tutup mulut orang tu dengan stokin busuk aku??

kalau kita diam,lagi la orang mengata dan hina kita lagi kan..?

tak apa,selagi dorang mampu dorang buat la kejaan cam tu..
mulut longkang + mulot puaka.

aku pasrah je la apa yang berlaku ni semua dugaan,biasa la tu
adat hidup dekat dunia ni,macam2 perangai manusia kita boleh nampak..

jadi
aku tak kacau orang,orang jangan kacau aku..
aku best duduk diam macam ayam bertelur,ada plak yang kacau pui....

37 comments:

penaberduri said...

xpe fiq. xrugi ape pon. yg penting kte tau pe yg kte uat. sampai mati pon. org xkn puas ngan kte. biasa la tu, manusia ni, kalu xdengki, xhasad, xngata, mmg wajib bg dorg. yg penting, uat dunno jer. pekak telinga, pandang depan, jalan terus. just live your life. ramai lg yg nk berkawan ngan ko.

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

mulut manusia mne bole tutup...so diam kan jeee..bile dia penat SENYAP laa tu..

BeloG MTT said...

Hati sendiri pon susah kita nak puaskan apetah lagi hati manusia yang lain..Jalan yg terbaek diam tak berkata apa untuk tak menunjukkan kebodohan diri melayan manusia gilosss ..hehe :D

Rtp Farra Arisha said...

glamorous people slalu saja didengki oleh insan2 sekeliling :O
calm down yourself okay :')

DanieL AdiE said...

Selalu..

yg lebih memilukan, kawan kelas sendiri!!!

Hipokrit!

Sabar fiq..aku rasa ape yg ko rasa..


Sebab aku pon kene..

Blogger bernama Zam ! said...

lahh sebab ni ke? patut la semalam status abg fiq angin je .
tak pe la bro , dah adat dunia mmg macam gitu , lama-lama nanti bila dah penat senyap lah tu ,

*chillOK!

faizal mohd said...

biasalah tu. orang glamour amos macam fiq mesti ada org dok gosip2. Heee~~

Fiq Fikri said...

penaberduri:ahahaha kn kita buat tak thu je,kite pandang ke depan dan jaln heheh

Fiq Fikri said...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A):yula baba kita senyap je la,lama2 dorg pun senyap la...ermmmm

Fiq Fikri said...

BeloG MTT :yess hti sendiri nk kene jaga jugak,jadi jgn layan org gilosss kn kn..:P

Fiq Fikri said...

Rtp Farra Arisha:ahaha eee statement :P

Fiq Fikri said...

DanieL AdiE :tu la adie kite mampu dia je kn,kalau kite bercakp lagi la tambh masalah...ermmmm xpe la kite buat tak thu lagi bgus...

Fiq Fikri said...

Blogger bernama Zam !:status ape eeekk tulis smlm?ahahhaha yela kot kot

Fiq Fikri said...

faizal mohd:eeee xde maknye la huhuh mandai je,,,semua org pernah lalui ni semua..

Nalisa Syahira said...

mulut org , tak boleh tutup .

cik Dil said...

mulut org..xpe..1saat kita bsabar, Allah balas dengan bermacam kebaikan utk kita.. chill bro..^^

nisa_perasan_cun said...

tu lar kan..mulut org xleh tutop..klu mulut tempayan boleh ar tutop..wah bahase..hehe..
anda sbr yer..klu xsbr g smackdown jerk..orait..chillax :D

Fiq Fikri said...

Nalisa Syahira:kalau boleh tutup dah lama fiq tutup kn ehheh

Fiq Fikri said...

cik Dil said...:thanks awekksss..yupp allah akn balas blik..:)

Fiq Fikri said...

nisa_perasan_cun :ehhehe byk bersabr ni dan berdiam cehhhh..ayat berbunga2 ehheh

Zamri A. said...

kena kutuk belakang tabir? hmm... dah bnyk kali kena dah. tp, mmg btol, setuju sgt pendapat tu. kengkadang kalo nk usaha lebih2 tutup mulut org pun, wat penat jer. biaq pi la depa nk ckp apa. asal kita x kaco dia, wa tak kesah la beb. kan? =)

Syafiq Ahadin said...

makin orang kuat mengata, makin dapat pahala kalau kita sabar. betul dak? tapi ada batas gak kesabaran tu.
Rilek fiq!

♥ shaheizny ma ♥ said...

besala tu .. biar diperkata kn oleh org laen .. janji hidup kita hepy plus bhagia.. mulut puaka mgutuk kita.. x bekurang pown kehenseman lelaki geek ni ..ceyyhhh ..*jgn kmbang k ..^^V peace yaw!

zizidiazora said...

abikan apa yg berlaku. lama-lama confirm ianya akan berlalu begitu saja. yang penting sekarang bersabarlah...

::FAIZ FARISH:: said...

stuju ngan Zizi

NAnisF said...

sape yang mengata abg fiq ni. apelaaa.

Khairiz said...

biasa la tu fiq, org zaman skrg memang macam tu, not gentle suka cakap belakang, khai pernah lalui ni sume, tp sabar je la, kita diam bkn kita mengalah, tp biar smpai bila dia nk buat kita macam tu, last2 skli dia akan terkena pada diri sendiri... x rugi lau kita diam...:)

J. Hass said...

normal lah tu.. nama pon hidup.. ye tak??

J. Hass said...

normal lah tu.. nama pon hidup.. ye tak??

Fiq Fikri said...

Zamri A.:eheh senang citer semua pernh lalui benda ni,yg kita mampu diam je kn

Fiq Fikri said...

Syafiq Ahadin:ehehhe aku dah byk bersabar syafik xpe aku cool..ehehe

Fiq Fikri said...

zizidiazora :ehehhe buat tak thu yess,nnt lama2 akan berlalu cam tu je,,masa bergitu pantas..

Fiq Fikri said...

NAnisF :org gilossss. bin dogol ahahah

Fiq Fikri said...

Khairiz:ehheh yupp diam je,ermmm berdoa yg mampu,abaikn apa yg org kata kita..

Fiq Fikri said...

J. Hass :yess mmg normal,manusia tak pernh puas itu ja la mampu dikatakan

zOeY zAu YaH said...

artis mmg ramai yg dgki..abaikan jekkk hehe

iKhRam said...

jgn dilayan jer..
buat jer hal sendiri selagi difikirkanbetul.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...