Followers

Tuesday, January 3, 2012

Powered By Fibox "Saya Sudah Anda Bila Lagi"



Assalamualaikum...

Pasti semua sudah kehilangan Shout Box Bukan Pada 01.01.2012?

jangan risau kita sebagai blogger sudah ada penganti Shout Box yang baru,
pasti yang tebaik dari ladang "FIBOX"

Aku nak kongsi toturial macam mana nak lahirkan FIBOX,
Aku sudah buat,jadi aku wajib sebarkan pada semua orang supaya FIBOX dapat sambutan yang hangat!!...

cara2nye ialah...Daftar Fibox

Step1

step1 korang Sign Up dulu isi la maklumat yang Fibox nak,then buat comfirmation
dekat email korang..


Step2 

Step2 Login With Facebook,Mudah bukan?cer try boleh tak,kalau tak boleh cer try lagi...


Step3

Step3 selepas login dari facebook,Ikut La step2 yang diberi dari FB,

Sudah selesai akan keluar la,Create You First Shoutbox,awak semua boleh la letak 
nama blog atau nama manja pun boleh..


Step4




Step4 memaparkan akaun korang ye,nampak aku sudah letak nama??
then boleh pergi dekat Setting..


Step5
Step5 copy paste Embed dan paste macam biasa dekat HTML/Javascript Gadget dalam blog masing2..

Mudah bukan?paham tak?kalau tak paham buat2 paham,step2 ni semua ikut cara aku,
kalau ada cara yang lain,try yang itu la..

Selamat mencuba....



P/s Saya Sudah Anda Bila Lagi??

12 comments:

CekbOlat-bOlat said...

bolat sudah ! =)
AngrybIRD pde chatbox ni perlu ^^

nini said...

saya belum da..nantilah..=p

niezam said...

saya pun sudah. :)) benda free kan. hehe.

Fiq Fikri said...

CekbOlat-bOlat :huhuh tahniah kalau sudah eheheh

khalila said...

wahhh... mcm best kan. FIBOX ni Fiq Box ke? heheh

Fiq Fikri said...

niezam:tahiah huhu free cpt aje ahha :d

Fiq Fikri said...

khalila sempena nama fiq la ahahahha :P

zizidiazora said...

ok2 dah buat dah hahahaha.....

notacomei said...

Shoutbox dah tutup eh bankrap ke.

Lelaki Ini said...

huhu
aku sgt2 lembab bab2 teknologi nieyh

Rtp Farra Arisha said...

i understood, sir...;)

lazaac said...

kalau leh main edit2 css br aku tukar ke fibox, n kalau ada premium.. hihi.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...