Followers

Wednesday, January 30, 2013

Kenapa Kucing Makan Rumput?


Assalamualaikum!!..

entry hari ni bertajuk kenapa kucing makan rumput?ingat kambing,lembu je makan rumput!

kucing pun makan,bekk miaww.. bekk miaww...

hari ni just mahu kongsi sikit la pasal kucing ni kan!sebab kita kan bercinta sama kucing.

ok aku pun baru tahu sebenarnya kenapa kucing aku suka makan rumput..


Rizky Martin ehehhe (Betina)
.
.
.
Rumput bukanlah makan ruji bagi kucing,tetapi kucing memilih untuk makan rumput 

kerana sistem penghadaman.Perut kuing mengandungi tulang ikan atau tikus,dan 

mengandungi bola bulu,tulang ikan atau tikus,kucing memilih rumput sebagai agen untuk

 memuntahkan semula kandungan yang tidak dikehendaki tersebut.Rumput lebih selamat 

untuk kucing daripada menelan objek yang boleh mengakibatkan kebocoran usus.Kucing 

jugak memilih rumput bagi mendapatkan serat yang mencukupi untuk tubuh bdan kucing 

dan penggadaman...
.
.
.
ok sudah faham kenapa?jadi kalau kucing tengah makn rumput biarkan ajooo...dan pastikan rumput tu tak beracun,nanti ada plak mati kerasss dia dkt situ...


10 comments:

Lelaki Ini said...

ok. baru tahu. thanks for sharing

zizidiazora said...

patutla tu ari tengok fiq terbongkok2 menyabit rumput kt belakang rumah rupa2nya nk bagi makan kucing dia...ok faham cikgu....

Asyraf Arif said...

hahaha lepas nie bagi kucing makan rumput jela senang. tak payah beli friskies. hahaah

iAmCekbolat said...

hahaha 'bekk miaww bek miaww'

dulu nenek cakap kucing sakit,sbb tu dia mkan rumput . Ooooooooooo

:)

laskar pelangi said...

tula kan..selalu cam confuse asal meowww makan rumput..rupanya sebab perot dia. ;)
patut la bila dia muntah..rumput2 pun kuar sekali..ngeee

Cik Embun said...

Mak cce penah cakap, biar je kucing makan rumput tu.. rumput tu jadi ubat dekat dia.. Bila mak ckp macam tu, tak penah pula pikir ubat utk sakit apa.. hik3~

Cik Pensil said...

ohh .. tapi tak pernah pulak jumpa kucing yang makan rumput.

fiq pun bela kucing jugak ? wah2

Nur Syuhada said...

Tq for the info :D

bukankosong said...

skrg rumput kucing pun sudah dijual

aszeri ramli said...

rumput tu dh biasa.. kucing aku lagi advance.. dowg makan daun pandan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...