Followers

Wednesday, January 30, 2013

Kenapa Kucing Makan Rumput?


Assalamualaikum!!..

entry hari ni bertajuk kenapa kucing makan rumput?ingat kambing,lembu je makan rumput!

kucing pun makan,bekk miaww.. bekk miaww...

hari ni just mahu kongsi sikit la pasal kucing ni kan!sebab kita kan bercinta sama kucing.

ok aku pun baru tahu sebenarnya kenapa kucing aku suka makan rumput..


Rizky Martin ehehhe (Betina)
.
.
.
Rumput bukanlah makan ruji bagi kucing,tetapi kucing memilih untuk makan rumput 

kerana sistem penghadaman.Perut kuing mengandungi tulang ikan atau tikus,dan 

mengandungi bola bulu,tulang ikan atau tikus,kucing memilih rumput sebagai agen untuk

 memuntahkan semula kandungan yang tidak dikehendaki tersebut.Rumput lebih selamat 

untuk kucing daripada menelan objek yang boleh mengakibatkan kebocoran usus.Kucing 

jugak memilih rumput bagi mendapatkan serat yang mencukupi untuk tubuh bdan kucing 

dan penggadaman...
.
.
.
ok sudah faham kenapa?jadi kalau kucing tengah makn rumput biarkan ajooo...dan pastikan rumput tu tak beracun,nanti ada plak mati kerasss dia dkt situ...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...