Followers

Thursday, July 21, 2011

Toturial Bubui Dian Sedapnya





salam reader.....
ada kah ada sehat hari ni??anda rasa lapar hari ni??
anda nak badan anda terasa panas??
jum buka baju!!! guraw2
.
.
.
Durian,ada la segala punca nya,opss salah2 anda semua yang bersalah
kalau tahu dian panas lepas makan, kenapa makan jugak
air cap badak jugak korang cari
cer cari air cap lain,air cap kambing ke..cap lembu ke,ape ke..
layan jew la kan :)




hari ni

pagi bubui dian,tghri bubui dian,malm bubui dian,lama2 berak kuar
dian jew nnt..tak makn nasi la aku hari ni..

bubui durian sedap nye..
itu nama resepi aku ye untuk hari ini
"bapak aku yang masak"

jadi saya ad menyediakna toturial masak
bubui kacang bersalutkan dian ermm sedapnya...

Cara Cara
.
.
.
1. Campurkan air +gula pasir+gula melaka dalam periuk



2. Didihkan semua bahan2 tadi atas api yang perlahan


3. Masukkan daun pandan.. kacau hingga semua gula larut...


4. Tapis cairan gula


5. Dalam periuk lain, didihkan kacang hijau bersama2 air


6. Masukkan daun padan dan rebus kacang hijau sehingga kembang


7. Kacau dan kacau... kacang hijau menjadi lembut dan kembang


8. Masukkan pula cairan gula tadi....


10. masukkan pula santan & durian9. Kacau rata... bubur akan menjadi lebih pekat dan colour dia pun dah cantik dan berseri2.. Biarkan lebih kurang 10 minit.. gunakan api perlahan jew janga mandai kuat kan nnt hangus..

11. kacau lagi hingga sebati. jangan lama2 nanti pecah minyak pula.. lebih kurang 5 minit pun da ok..


sudah pun siap jadi hidang kan kepada nenek dan jiran


ok bagi yang mana2 yang nak belajar memasak sama saya chef 
fiq,boleh daftar sekarang..female only 
erkk male pun bole shemale pun boleh jugak





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...