Followers

Saturday, August 20, 2011

Kuih Moden VS Kuih Tradisional




Salam ramadhan semua pembaca2 setia abg long
abg long la plak kan..bulan puasa ni banyak dugaan yang lalui,ade yang lalui dengan tabah
ade yang baru setengah jalan sudah mengalah,

bangun fikri benda dah berlaku dan pun berlalu
jangan dikenang lagi...


Sudarrr...
hari ni pokcik nak citer pasal kuih raya

raya dah dekat kuih raya beli ke buat buat??

mesti antara ramai2 mesti ade yang beli,malaz nak buat kan??
yela mungkin sebok dengan bekerja,uruskan anak2 lagi
tak akan nak harapkan suami  kacak lagi bergaya yang buat kan

botak kepala la kalau suami yang buat~

ad jugak ambil peluang ni buat buat kuih untuk jual,nak cari duit raya lebih 
katakan,..
tak apa asal kan dorang ni ade usaha nak mencari rezeki yang halal...

KUIH TRADISIONAL


Kuih bahulu bukan kuih bulu bulu,mak aku suke makan cicah sama teh
satu hari boleh habis..


Putu kacang bukan kutu kutu atau duit kutu,kuih ni Fav aku memang sedap giler


Kuih Batang buruk,dan bukan batang baru atau sama waktu dengannye

KUIH MODEN


ni Kuih Tat gulung telah dimoden kan dari tat tardisional

  


Almond Choc Chip


Biskut Perahu,unik dan menarik.cuba bayangkan kuih ni kite boleh naik


 Wahhh merah kau.kuih kesukaan ramai,Conflake!!!
rumah aku wajib kene buat tiap2 tahun,akak yang buat kan...rajin kan.~
puji sikit...

 Jadi mana pilihan anda semua??
tiada yang lama tiada yang baru,kuih kuih kuih~

Selamat Hari raya!!! 

Singgah kuih Raya Sedap nk tempah kuih raya sila PM berliau
yang pasti den nak kuih raya free tahun ni..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...